יום שלישי, 5 במאי 2015

פיזיותרפיה לאחר שבר במרפק

בעיה עיקרית לאחר שבר במרפק היא נוקשות שמגבילה את טווח תנועת המרפק. לפעמים, נוקשות זו נמשכת זמן רב לאחר שהעצמות שנשברו הגלידו. לכן, הרופא ממליץ להתחיל בפיזיותרפיה זמן קצר לאחר הפציעה כדי לאפשר טווח תנועה למרפק.

פיזיותרפיסט מסייע להחזיר את המרפק לשימוש מהר במידת האפשר. הפיזיותרפיסט עשוי להשתמש בטיפולים רבים ושונים בשיטות פיזיותרפיה שיעזרו לחזור במהירות לפעילות רגילה.

הטיפול הפיזיותרפי עשוי לכלול מספר טיפולים לליקויים:

סד דינאמי למרפק
סד דינאמי למרפק
 

טווח תנועה

 
אחת המטרות העיקריות של טיפול פיזיותרפי לאחר שבר במרפק הוא להחזיר את התנועה במרפק לטווח נורמלי.המרפק הוא מפרק מורכב שמאפשר לך לכופף את הזרוע או להפוך את היד. עבודה על שחזור טווח תנועה מלא של המרפק וזרוע הוא בעל חשיבות עליונה להחזרת המרפק לשימוש נורמלי.

אם טווח אובדן תנועה שלך הוא חמור, הפיזיותרפיסט עשוי להמליץ על שימוש בסד דינמי. זה סד קפיצי המקובע ליד ומפעיל לחץ מתון בעזרת קפיצים על המרפק למצב כיפוף או יישור. הסד יכול לשפר כיפוף או הרחבה של המרפק.

כוח

 
אחרי שבר במרפק, כאב ונפיחות סביב המרפק עלולים למנוע שימוש ביד. ייתכן גם שידרש מתלה לזרוע, ובכך להגביל את השימוש במרפק, שורש כף היד והיד. תקופה זו של חוסר שימוש עלולה לגרום לאובדן משמעותי של כוח סביב המרפק, הכתף, שורש כף היד והיד.
הפיזיותרפיסט יכול ללמד תרגילי חיזוק לכתף ולמרפק. אפשר גם לקבוע תרגילים כדי לשפר את הכוח בשורש כף יד והיד כוח.

שבר במרפק צריך להירפא באופן מלא כחודשיים לאחר פציעה וצריך להיות בשימוש רגיל של הזרוע  כשלושה חודשים לאחר פציעה. זה די נפוץ עדיין לחוות אובדן קל של ניידות לאחר זמן זה, כך שחשוב להמשיך את מגוון תרגילי תנועה וכוח שנלמדו בפיזיותרפיה. יש להיוועץ עם הרופא המטפל מה התוצאה הצפויה במצב הספציפי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה