יום שבת, 14 בדצמבר 2013

ביקורופא - הקומבינה של קופות החולים וחברות הביטוח

כלבוטק תוכנית 8: תחקיר "ביקורופא" , רפי גינת , 10/12/2013  , מערכת נענע 10
המצלמה הנסתרת חושפת כיצד מתנהלת חברת ביקור רופא, מתי תקבלו רופא עד הבית, מתי לא ולמה. מה עומד מאחורי סדר העדיפויות במוקד הקריאות הטלפוני של החברה?



800,000 ישראלים מנויים על השירות של "ביקורופא". מבטיחים לך שבשעת הצורך, כשמישהו מהמשפחה חולה יגיע אליך רופא הביתה, שהמוקד של "ביקורופא" עומד לרשותך 24 שעות ביממה ורופאיו הזריזים יוזנקו לביתך כאשר תזדקק. מתחקיר כלבוטק עולה כי הבטחות לחוד ומציאות לחוד: המצלמה הנסתרת חושפת את השיטות, הסודות והשקרים של "ביקורופא".

סידור העבודה של הרופאים בחברת "ביקורופא" הם תמצית הקומבינה: ביום ראשון ה-11.06.2013, לדוגמה, בין השעות 7:00 בבוקר ל-19:00 בערב, יש רופאים באזור המרכז, השפלה, השרון והצפון - אבל באזור ירושלים ובאזור הדרום, באר שבע, אופקים, דימונה ומצפה רמון אין רופא בשעות היום. במשמרת הערב, בין השעות 19:00 בערב ל-01:00 בלילה, משובץ רופא אחד לאזור, כלומר רופא אחד מכסה את בני ברק, תל אביב, רמת גן וגבעתיים. רופא אחד ישרת את קריית מלאכי, אשקלון, קריית גת ושדרות. ביום הזה אין בירושלים רופא בכלל, לא ביום, לא בערב ולא בלילה.

תגובת "ביקורופא": "שירות רופא עד הבית מוענקת לעשרות אלפי ישראלים בשנה. במקרים של עומס לא ניתן לעמוד בכל הדרישות ברגע מסוים. המחסור ברופאים בישראל ומיעוט הרופאים המוכנים לבצע ביקורי בית, גורמים לכך שאנו נדרשים לבצע תעדוף במתן השירותים. ביקורופא פועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות בכל הקשור לייעוץ טלפוני ומתן מרשמי תרופות. רופא מומחה מתחקר את החולה בשיחה טלפונית והוא בלבד מאשר הנפקת תרופה זו או אחרת.
בשנה האחרונה, בוצעו מאות אלפי פניות אל ביקורופא ורק כעשרה אחוז מהפונים הופנו לחדרי מיון בבתי החולים. אנו לוקחים לתשומת ליבנו את ממצאי כלבוטק ונדאג לחדד ולהבהיר את הנהלים הקיימים לטובת הלקוחות".

עוד בתכנית המלאה: תשואות חמות אליכם הצופים אשר זיהיתם בפעם השישית ברצף גנב בפעולה והובלתם למעצרו, וכעת נבקש את עזרתכם בזיהוי פורץ הגונב מזומנים מהכספת של האוניברסיטה העברית בירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה