יום שישי, 30 בדצמבר 2011

דיור ציבורי עמידר: באר שבע 2011 - אמא נכה, 5 ילדים, הביוב זורם בתוך הבית

חדשות 2 - דצמבר 2011 - קשה להאמין שבתנאים הללו מתגוררת משפחה מבאר שבע. אם המשפחה מרותקת לכסא גלגלים, והיא וחמשת ילדיה חיים בבית בעוד הביוב השכונתי זורם בתוכו, חוטי החשמל חשופים בדירה, בתקרה יש חורים - וכל זה אחרי שיפוץ של חברת עמידר. "תנו לי למות", זועקת האם, "רק תעזרו לילדים שלי".

כך נראית הזנחה בישראל בשנת 2011. אילנה פילנצ'קו, אם חד הורית המרותקת לכיסא גלגלים, מתגוררת עם חמשת ילדיה במבנה הזה של הדיור הציבורי בבאר שבע.
.

.
הביוב השכונתי -- קשה להאמין -- פשוט זורם בתוך הבית. שני ילדים פונו לבית חולים בשנה האחרונה אחרי שנפגעו ממערכת החשמל הרעועה. כל הילדים ישנים בחדר אחד יחד עם האם, כיוון שבחדרים האחרים המים נוזלים מהחורים שבתקרה. בקירות -- חריצים ופתחים שגורמים לקור עז, המרצפות שבורות והצחנה חונקת.

לפני כשנתיים החלה חברת עמידר בשיפוץ הדירה, שהסתיים ממש בימים אלה. אלא שהשיפוץ, כפי שניתן לראות בתמונות, לא שינה בהרבה את התנאים התת-אנושיים שבהם המשפחה חיה
"בא לי למות, אני מוכנה למות. רק שיתנו בית לילדים שלי", אומרת האם בכאב. "מה שהמדינה תבקש אני מוכנה לתת, רק תנו לילדים שלי לחיות".
גם בתה של האם הנכה, מ' בת ה-18, כועסת מאד. "אני לא יכולה... אני נערה, אני רואה את חברות שלי יוצאות ונהנות... יום הולדת אני עשיתי בחדר של אמא שלי, בגועל עם כל הסירחון הזה", היא אומרת בבכי. "אני לא אביא חברות וחברים לבית המסריח הזה".

קבלן השיפוצים של עמידר מודה שהשיפוץ היה רשלני. "אני יודע, אבל השקעתי על מנת לעשות טוב, אבל מי שעשה את זה – צריך לשבור לו את הידיים.. מהכתף אפילו", אמר הקבלן בשיחה עם חדשות 2. "ככה לא עושים עבודה, בשום פנים ואופן לא".

דיור ציבורי עמידר: באר שבע 2011 - אמא נכה, 5 ילדים, הביוב זורם בתוך הבית
















הביוב השכונתי זורם בתוך הבית -צילום׃ חדשות 2

היום הגיעו לבית נציג של עמידר ונציגה של משרד הבריאות, שאמורה לקבוע אם הבית שעבר שיפוץ מתאים למגורי נכים. "לא יכולים לתת למשפחה לחיות פה, אין חלונות, אין אוויר, אין כלום... זה לא בית למגורים", אמרה לצוות חדשות 2 שהיה בדירה.

מחברת עמידר מסרו כי טרם הספיקו לבדוק את כל פרטי המקרה, אולם "החברה תבצע בדיקה מעמיקה ותיתן את הטיפול המיטבי לדיירת ולמשפחתה".

המצב הקשה שבו נמצאת משפחת פילנצ'קו ממחיש לצערנו תופעה רחבה, כפי שקבעו גם דוחות של מבקר המדינה, של טיפול לקוי של הרשויות ומשרד השיכון במשפחות המתגוררות בדיור הציבורי.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה