יום שלישי, 3 במאי 2011

האלכוהול - גורם מובהק לסרטן

מאי 2011 - הכתבה "אלכוהול מקפיץ את הסיכון לחלות בסרטן" - המחקר עקב אחר מאות אלפי אנשים בשמונה מדינות אירופאיות (איטליה, צרפת, ספרד, הולנד, יוון, גרמניה, דנמרק ובריטניה), הסיק שכמעט אחד מכל עשרה (9.6%) סוגי סרטן בגברים ואחד מכל 33 (3%) סוגי סרטן בנשים יכולים להיות קשורים לצריכת אלכוהול.

הכותבים, בהנהגת מדלן שוץ, אמרו שכמות גדולה של הסרטנים קרו בגברים ונשים ששתו יותר מהגבולות המומלצים של שני משקאות סטנדרטיים ליום לגברים ומשקה אחד ליום לנשים.

משקה סטנדרטי מכיל 12 גרם של אלכוהול, והוא שווה ערך לבערך כוס יין של 235 מיליליטר או חצי פיינט של בירה.

החוקרים אמרו שהתוצאות תומכות במאמצים הפוליטיים הנוכחיים לעודד אנשים לצמצם את צריכת האלכוהול שלהם או אפילו להפסיק לשתות לגמרי, כדי לצמצם מקרים של סרטן.

"המידע שבידינו מראה שהרבה ממקרי הסרטן היו יכולים להימנע אם צריכת האלכוהול הייתה מוגבלת לשני משקאות אלכוהוליים ליום בגברים ומשקה אלכוהולי אחד ליום בנשים, שאלו הם הגבולות המומלצים על ידי הרבה ארגוני בריאות" אמרה שוץ לעיתונות.

"ואפילו יותר מקרי סרטן היו יכולים להימנע אם אנשים צמצמו את צריכת האלכוהול שלהם לרמה נמוכה מן ההמלצות או מפסיקים לשתות אלכוהול בכלל", היא הוסיפה.

כשאלכוהול מפורק בגוף הוא הופך לאצטלדהיד, תרכובת שפוגעת בד.נ.א., מה שמגדיל את הסיכון שהתאים יהפכו לסרטניים.

המחקר מכיל מידע על 363,988 גברים ונשים שנעשה אחריהם מעקב לגילוי סרטן מאז שנות התשעים. רובם היו בני 37 ו- 70 שנים כשהם נרשמו והשלימו את השאלונים המפורטים בנוגע לדיאטה שלהם וסגנון החיים. שאלונים אלו הכילו שאלות ספציפיות על הכמות, התדירות וסוג המשקאות האלכוהוליים שהם שתו, גם בזמן שגויסו למחקר וגם בעברם.

התוצאות הראו שעד שנת 2008 צריכת אלכוהול קודמת ועכשווית גרמה לכ- 21,500 מקרים של סרטן בנשים ושמונה ארצות ויותר מ- 80% ממקרים אלו (33,000) נבעו משתייה של יותר משני משקאות אלכוהוליים של בירה, יין או ספירט ליום. הסרטנים שהופיעו בנשים הופיעו בצינור העיכול העליון, הכבד, המעיים והחזה.

בגברים התוצאות הראו שעד שנת 2008 צריכת אלכוהול בעבר וצריכה עכשווית גרמו לכ- 57,600 מקרים של סרטן בדרכי העיכול העליון, המעי הגס והכבד בדנמרק, יוון, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה, ויותר מחצי סרטנים אלו (33,000) נבעו משתייה של יותר משני משקאות אלכוהוליים ביום.

המחברת השותפה, ד"ר נעמי אלן, אפידמיולוגית מ- Cancer-Research-UK, מאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, אמרה כי מחקר זה מוסיף לעדויות הקיימות שצריכת אלכוהול גורמת לסרטן, ואף כמויות בינוניות עלולות להגביר את הסיכון.

שתיית אלכוהול, בעיקר מעבר לגבולות המומלצים, מקפיצה את הסיכון לחלות בכמה סוגים של סרטן, כך לפי מחקר אירופאי חדש שפורסם ב"מגזין הבריאות הבריטי" השבוע.

"התוצאות של המחקר משקפות את ההשפעה של השינויים בהרגלי השתייה של אנשים מלפני 10 שנים. אנשים שותים כיום יותר, וזה יכול להוביל ליותר מקרים של סרטן בעתיד", אמרה אלן.

שרה היום, מנהלת המידע לבריאות ב- Cancer Research UK, אחד התורמים של המחקר, הוסיפה:

"אנשים רבים פשוט אינם יודעים שאלכוהול יכול להגביר את הסיכון לסרטן".

המחקר צפוי לחזק את הקריאות המופנות אל הממשלה לפעול ביתר תקיפות להפחתת צריכת האלכוהול.

מקור:
"Alcohol attributable burden of incidence of cancer in eight European countries based on results from prospective cohort study."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה