יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

משרד הבריאות לבתי החולים: הפסיקו השימוש בבקבוקי תינוקות המכילים ביספנול A

הכתבה משרד הבריאות לבתי החולים: הפסיקו השימוש בבקבוקי תינוקות המכילים ביספנול A , חדשות נענע 10 , דצמבר 2010

בהנחיה גורפת שהוציא משרד הבריאות, נאסר על בתי החולים החל מחודש יולי להשתמש בבקבוקים המכילים את החומר ביספנול A להזנת תינוקות. החומר עלול להשפיע על המוח, ההתנהגות והמערכת ההורמונלית בקרב תינוקות. נכון לעכשיו לא הוצאה הנחיה גורפת לציבור הצרכנים

משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להפסיק את השימוש בבקבוקים המכילים ביספנול A לתינוקות ויילודים מאושפזים. על פי ההנחיה שהוציא המשרד, עד ל-1.7.2011 על כל בתי החולים להפסיק את השימוש בבקבוקים שכאלה להזנת תינוקות ויילודים המאושפזים ולהיערך לשימוש בבקבוקים חלופיים שאינם מכילים את החומר.
בקבוקי תינוקות. החומר עלול להביא להתפתחות מינית מוקדמת
בקבוקי תינוקות. החומר עלול להביא להתפתחות מינית מוקדמת
צילום : ג'ני לוי, יח"צ שילב

ממשרד הבריאות נמסר כי תינוקות הניזונים מבקבוקים העשויים מפלסטיק - פוליקרבונט - עלולים להיחשף לריכוזים נמוכים של החומר ביספנול A. ההנחיה הוצאה לאחר שמחקרים חדשים העלו את החששות לגבי השפעות החומר על המוח, ההתנהגות והמערכת ההורמונלית, במיוחד בקרב העובר המתפתח, תינוקות וילדים קטנים.

"על אף העובדה כי הערכות סיכונים שנעשו בארצות הברית ואירופה מראים כי רמות החשיפה בתינוקות אינה עלולה לגרום להשפעות שליליות, משרד הבריאות ממליץ, על פי עקרון הזהירות המונעת, לא להשתמש בבקבוקי תינוקות העשויים מפוליקרבנט, המכילים את הכימיקל ביספנול A, וזאת כדי למזער את החשיפה של תינוקות לביספנול A ככל האפשר", נכתב בהודעה.

החומר ביספינול A הוא חומר ידוע שנעשה בו שימוש נרחב בתעשיית הבקבוקים לתינוקות ותפקידו הוא לשמור על שקיפות הבקבוקים. בעקבות הגילוי כי מדובר בחומר מסוכן שעלול להביא להתפתחות מינית מוקדמת ולמחלות כרוניות, כדוגמת מחלות לב וסכרת, החל בשנים האחרונות ייצור מסיבי גם של בקבוקי תינוקות שאינם מכילים את החומר.

בעולם מכירים בהשלכותיו המסוכנות של השימוש בחומר והורו להסירו מהמדפים. כך נעשה בקנדה, שאך הורתה להסיר מהמדפים כל מוצר פלסטיק שהכיל את החומר הבעייתי - ובמדינות מערביות נוספות. בישראל לפי שעה ההנחיה תקפה רק לבתי החולים ולא לציבור ההורים. עם זאת, כבר בשנת 2008 אמר בכיר בתחום התקינה במשרד התמ"ת אמר היום לחדשות 10 כי הוא עצמו ממליץ לקרוביו להשתמש בבקבוקים ללא ביספנול".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה