יום שני, 7 בדצמבר 2015

ביטוח סיעודי - הונאת חברות הביטוח

דמעות בכנסת על מחדל הביטוח הסיעודי: "סבתא סעידה לא ידעה מהי אקטואריה" , עומרי אפרים , דצמבר 2015 , ynet



איך קרה שקשישים ששילמו כל חייהם לביטוח סיעודי נותרו בלי ביטוח? בשאלה הזו דנים כעת חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, שמוחים על הרפורמה בביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים. ח"כ שמולי פרץ בבכי בדיון עת סיפר על סבתו שנפלה קורבן לכשלי הביטוח הסיעודי: "זה לא סיפור על ביטוח, זה סיפור על הונאה. 1.2 מיליון ישראלים הם לא כמה מטומטמים". שידור חי מוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת מקיימת בצהריים (יום ב') דיון בפגיעה במבוטחי הביטוח הסיעודי בעקבות הרפורמה בשוק הביטוח. יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר בפתח הדיון כי זה "דיון על פאשלה לאומית ממשלתית. אנחנו כמעט בערב אסון. הרבה מאוד אנשים חשבו שהחיים שלהם מסודרים עד סוף ימיהם. לצערנו, הביטול של הביטוח הקבוצתי נעשה בצורה זריזה ולא מסודרת והכניס לדאגה חלק מהאנשים ששילמו הרבה מאוד אנשים. ביום אחד התברר שהכול כלאם פאדי (דיבורי סרק)".

תחת הכותרת "מחדל הביטוח הסיעודי הקבוצתי" הזהירו חברי הכנסת שביקשו את הדיון כי בעקבות הרפורמה עשרות אלפי מבוטחים קשישים, ששילמו כל חייהם עבור כיסוי סיעודי, נפלטים בימים אלו מהסדרי הביטוח הסיעודי ונותרים חסרי הגנה וללא ביטוח סיעודי.

"זה לא סיפור על ביטוח, זה סיפור על הונאה", הסביר ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) שהיה בין יוזמי הדיון. הוא סיפר בדמעות על סבתו, שנפלה קורבן לדבריו ל"הונאה שהממשלה נתנה לה הכשר", והוסיף: "אחד מאותם אנשים - שנפלו במכה הזו - היא סבתא סעידה. סבתא שלי שלא ידעה מה זה אקטואריה ומה זה סיכון, יש כאן 1.2 מיליון אנשים שנפלו בפח. 1.2 מיליון ישראלים הם לא כמה מטומטמים". 

אלאלוף ציין כי לפי נתוני האוצר מדובר ב-200 אלף אנשים לפחות שנותרו בלי ביטוח סיעודי קבוצתי. הדיון נערך לבקשת חברי הכנסת איציק שמולי, יואב בן צור, קארין אלהרר, יואב קיש, רועי פולקמן, אוסאמה סעדי, אורלי לוי-אבקסיס ואורי מקלב, ובו משתתפים גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נציגי משרדי הממשלה, ארגוני עובדים וגימלאים שמבוטחים בביטוח הסיעודי.

שמולי התריע כי "חברות הביטוח בגיבוי הממשלה כבר ארבע שנים זורקות את הקשישים הסיעודיים כמו כלבים לרחוב. וכל יום מחדש הם מפרשים את האינטרס הציבורי - להגן על הטייקונים של חברות הביטוח. לא יכול להיות שכך תנהג מדינת ישראל. לזה צריך לשים סוף".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה