יום שלישי, 11 באוקטובר 2022

כללית סמייל - איך מצא רופא 9 חורים בשיניים בריאות לחלוטין?

הכתבה איך מצא רופא 9 חורים בשיניים בריאות לחלוטין? , מירי מיכאלי , חדשות 13 , פברואר 2012  

ענת הגיעה לבדיקה שגרתית במרפאת "כללית סמייל" בבית שאן ונדהמה: לא פחות מ-9 חורים התגלו בפיה. בעצת בן משפחה, היא הלכה לרופא פרטי שאמר שאין בשיניה ולו חור אחד. המרפאה בתגובה: "הצענו בדיקה נוספת, אך היא סירבה".


 ענת, 31, הגיעה למרפאת "כללית סמייל" בבית שאן אחרי לידת בנה, כדי לבדוק את מצב השיניים שלה. אחרי צילום ובדיקה על ידי רופא, נאמר לה שיש בפיה לא פחות מתשעה חורים.

 
"הם רצו להתחיל את הטיפול באותו רגע", היא מספרת על הטיפול שהיה אמור לעלות לה לא פחות מ-2,277 שקל. "חצי שנה לא ידעתי מאיפה אגייס את הכסף". אז, בהמלצת קרוב משפחה היא פנתה לייעוץ נוסף אצל רופא שיניים פרטי. "בצילום, הוא גילה שאין לי בכלל חורים", היא משחזרת.

מומחים טוענים שהמקרה של ענת הוא לא הראשון. "כללית סמייל", חברת בת עצמאית של קופת חולים כללית, ובה כל רופא שיניים מקבל אחוזים על כל הליך רפואי. "קונים אותם כשאומרים להם: 'בואו, תעשו בדיקה בחינם'", מסבירה סייעת לרופא שיניים. "אנשים, יש להם אמון ברופא".

 מרשת "כללית סמייל" נמסר: מדובר במטופלת אשר עברה בדיקה לפני שמונה חודשים, ולא ניתן להתייחס אליה מקצועית היום, ללא בדיקה קלינית עכשווית. נציין כי קיימות גישות טיפוליות שונות - אחת מהן נוטה לבצע "סתימות" כבר במצב התחלתי של מחלת העששת. בעקבות בדיקת הרופא, נקבעה למטופלת תוכנית טיפול כזאת שממנה עולה כי מדובר בשיניים קבועות שבהן כפי הנראה - נצפתה עששת במשטחים הלעיסים. חשוב לציין כי מוקדי עששת במשטחי הלעיסה, אינם בהכרח מודגמים בצילומי רנטגן. היום, עם פנייתה של המטופלת אלינו, הוצע לה לעבור בדיקה נוספת חינם על ידי מנהל המרפאה, אך היא סירבה.


קישורים:

איך מצא רופא 9 חורים בשיניים בריאות לחלוטין? , מירי מיכאלי , חדשות 13 , פברואר 2012

תחקיר: כמה קל להשיג את כל הפרטים הרפואים של מבוטחי קופת חולים כללית? - הכתבה תחקיר: כמה קל להשיג את כל הפרטיים הרפואים של מבוטחי קופת חולים כללית? , יואב אבן , חדשות 2 , ינואר 2012 - המידע האישי האינטימי ביותר – נמצא בגיליון הרפואי שבקופת החולים. כעת אנחנו חושפים כאן שהגיליונות של מחצית מאזרחי ישראל - פרוצים לגמרי. השירות של קופת חולים כללית מאפשר לכל אחד לקבל נתונים על המבוטחים שלה, בקלות בלתי נתפסת...


שירותי בריאות כללית רושמת לחבריה הקשישים בתרופות פי 5 - מסקנות מבקר המדינה דו"ח שנתי 61ב - מאי 2011 - בפרק טיפול מרובה תרופות לקשישים מדו"ח ביקורת 61ב (פורסם במאי 2011) חשף מבקר המדינה כי הרופאים בקופת חולים כללית "מתפרעים" משיקולים תמוהים במתן 8 תרופות או יותר לקשישים...


האם קופת חולים כללית עושקת ניצולי שואה מזה עשרות שנים? - אפריל 2010 - ניצולת שואה גאולה בויטלר בת 90 מחיפה הגישה תביעה ייצוגית על סך שבע מאות מיליון שקלים נגד קופ"ח כללית. התביעה, על סך 700 מיליון שקלים, הוגשה נגד קופת חולים הכללית - ועל פיה היא לא החזירה במשך עשרות שנים, לניצולי השואה הוצאות רפואיות שאת התמורה עבורן קיבלה מכספי הפיצויים מגרמניה..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה